mandag den 21. maj 2018

"En Ulv, en And og en Mus" af Mac Barnett

"En Ulv, en And og en Mus" (org. titel "The Wolf, the Duck, and the Mouse") af Mac Barnett, af forlaget Carlsen, udgivet i 2018 (org. udgivet i 2017). Læst på dansk (org. sprog engelsk). Anmeldereksemplar fra forlaget Carlsen, men alle holdninger er mine egne. 4/5 stjerner. 

"En Ulv, en And og en Mus" handler om en mus der en tidlig morgen bliver slugt af en ulv. Inde i ulvens mave møder musen en and, som er ret glad for at bo i ulvens mave, for der behøver den ikke frygte for sit liv. Musen og anden er glade for deres liv i ulvens mave, og vil beskytte ulven mod fare.

Jeg var ret spændt på at læse denne fine billedbog, da den lød både skør og sød, hvilket den virkelig også var. "En Ulv, en And og en Mus" er en rigtig god og sjov bog, som fik mig til at le!

"En Ulv, en And og en Mus" er på 38 sider. Der er ikke meget tekst i bogen, og den smule der er fylder ikke meget på siderne, der er fint dekoreret med store billeder. 

"Jeg blev ganske vist slugt, men jeg har ingen planer om at blive ædt."

Jeg kan rigtig godt lide de søde billeder som Jon Klassen har lavet til historien. De har et fint, barnligt udtryk, der passer rigtig godt til historien. Billederne er holdt i meget dæmpede farver, men motiverne er store og der er masser af liv i dem. 

"En Ulv, en And og en Mus" er en sød, sjov og utrolig fjollet historie, som underholdt mig meget, og fik et smil frem på læben. Jeg glæder mig i hvert fald til min søn bliver lidt ældre, sådan at jeg kan læse historien om de tre dyr for ham. For jeg er næsten sikker på, at han også vil synes den er fjollet og god. Jeg kan i hvert fald klart anbefale den, da den er meget hyggelig. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar