onsdag den 29. juli 2015

Besøg på biblioteket #1


I sidste uge var jeg ovre og besøge en veninde fra gymnasietiden, der bor i Malling, lidt uden for Århus. I den anledning valgte jeg også at tage et smut forbi deres nye hovedbibliotek, Dokk1, som ligger ved havnen. Jeg havde læst en artikel om det for nogle måneder siden, og jeg synes det så vildt flot ud, så det skulle jeg da lige se i virkeligheden, når nu jeg var der henne. Det er en vildt imponerende bygning, og så utrolig flot, jeg har altid været interesseret i arkitektur, så var dybt fascineret af dette bibliotek. Dokk1 blev åbnet d. 20. juni 2015, den er tegnet af schmidt hammer lassen architects, og den indeholder både bibliotek, borgerservice, studierum og projektrum osv.. Derudover er der små legepladser, hele vejen rundt om bygningen, hvilket er vildt hyggeligt. Det vrimlede med mennesker, og der var meget aktivitet, både udenfor og indenfor. Desuden er det muligt at få guidedeture rundt i bygningen, men det skulle min veninde og jeg ikke, vi kiggede bare. Men jeg synes godt nok det var hyggeligt, at nogle af stolene og sofaerne var vendt ud mod havnen, så man kunne sidde og læse, mens man kunne se ud over vandet. Jeg blev helt misundelig på dette bibliotek, fordi det var så vildt. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar