fredag den 31. juli 2015

"Den eneste ene" (The Selection #3) af Kiera Cass


"Den eneste ene" (org. titel "The One") af Kiera Cass, af forlaget Tellerup, udgivet i 2015 (org. udgivet i 2014). Læst på dansk (org. sprog engelsk). 4/5 stjerner. 

"Den eneste ene" starter hvor "Eliten" sluttede, America har fået lov til at blive i Udvælgelsen, men det er på et hængende hår. Kong Clarkson lægger ikke skjul på, at han vil have hende ude af Udvælgelsen, da han opfatter hende som en trussel. Det gør det heller ikke nemmere, at hverken America eller Maxon er klar til at bekende deres kærlighed, og Aspen og Kriss stadig spøger imellem dem, og skaber jalousi. Samtidig skifter oprørsgrupperne taktik, og volden bliver værre, både på slottet og i Illéa.

Jeg elskede som sagt de to andre bøger, og alt deres drama, og glædede mig derfor til at læse "Den eneste ene", og den skuffede bestemt heller ikke. For hold nu op der er kommet action i den nu, hvilket gør noget super godt for historien. Oprørsgrupperne og begge gruppers mål, kommer mere tydeligt frem i denne bog, og det tilføjer noget spænding til historien, sådan at det ikke blot er intriger og kærlighed.

I denne bog udvikler America sig mere, og bliver mere voksen. Hun har fundet ud af, hvad hun vil have og hun vil kæmpe for det. Derudover er hun begyndt at tænke over sin væremåde, og prøver at opføre sig som en rigtig lady, men hun er stadig den samme stædige pige, der siger fra hvis der sker noget, hun synes er forkert, og jeg begyndte at holde af hende igen. Men hende og Maxons kamp om, hvem der skal sige jeg elsker dig først, var bare frustrerende og den irriterede mig meget, man tænkte bare, så tag jer dog sammen! Men al romantikken fik mig stadig til at smile og sukke, da de er virkelig søde og sjove.

"De kys der fulgte, var søde og håbefulde, som vores allerførste."

I "Den eneste ene" bliver alle ens spørgsmål besvaret, både om de manglende historie bøger, og hvad begge oprørsgrupper er ude efter. Desuden sker der en masse uventede ting, som jeg faktisk overhovedet ikke havde set komme, så gør jer klar på at få en overraskelse, for det er mega fedt. 

Jeg holder virkelig meget af denne serie bøger, og "Den eneste ene" er ingen undtagelse, den er virkelig god, actionspækket, og fyldt med humor, kærlighed, drama, venskaber og kjoler der bare bliver flottere og flottere. Jeg slugte den råt, og kunne knap nok ligge den fra mig, da jeg bare måtte finde ud af, hvad der ville ske med personerne, oprørsgrupperne, og slutningen. 

"Den eneste ene" fik mig til at smile, grine og sukke efter romantik. "The Selection" serien er helt klart anbefalelsesværdig. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar