tirsdag den 22. oktober 2019

"Gurli Gris' Julekalender med 24 små bøger" Baseret på TV-serien Gurli Gris

*Overraskelsespakke/ anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle holdninger er mine egne.*
"Gurli Gris' Julekalender med 24 små bøger (org. titel "Peppa Pig - Mein Adventskalender - Mit 24 Büchern") baseret på TV-serien Gurli Gris, af forlaget Alvilda, udgivet i 2019 (org. udgivet i 2019). Læst på dansk (org. sprog tysk). 
★★★☆☆

Fra bagsiden:
Kom i julestemning med Gurli! Gør julemåneden ekstra hyggelig og underholdende med 24 små papbøger, der hver især fortæller en lille historie om alle de sjove og julede ting, som Gurli og hendes familie og venner oplever i løbet af december. 

Gurli Gris er et stort hit herhjemme, og jeg var derfor ikke i tvivl om, at Njord ville blive rigtig glad for denne julekalenderbog. Han åbner og lukker den ivrigt, piller bøgerne ud og sætter dem tilbage, og fortæller om de velkendte figurer fra Gurli Gris. Så den er helt klart godkendt af ham. "Gurli Gris' Julekalender med 24 små bøger" er en sød og hyggelig julekalenderbog, der adskiller sig fra mange af de andre julekalenderbøger på markedet.

Bøgerne er på otte sider, og de fortæller alle på minimal plads, en sød lille julefortælling om Gurli Gris og hendes venner, og hvad de alle foretager sig op til jul. Derudover er både bøgerne og selve æsken fint dekoreret med de velkendte figurer i meget julede omgivelser. Det er meget hyggeligt, og giver en fin jule og vinterstemning.

Æsken de 24 små bøger ligger i, minder mig lidt om en chokolade julekalender, og bøgerne har også nogenlunde den størrelse. Personligt synes jeg næsten bøger bliver for små. De er gode og nemme for de små hænder at holde, men teksten og billederne i dem bliver bare virkelig småt og er dermed en lille smule svært at læse, hvilket jeg synes er rigtig ærgerligt, for historierne i dem er jo gode nok.

De små bøger har desuden den lille detalje at de har en lille snor, så man kan hænge dem op som julepynt, enten på juletræet eller som pynt på en gren eller lignende inde på sit værelse. Det er en meget sød og sjov idé, og bestemt ikke noget jeg har set før. Der er sikkert mange børn som vil synes det er sjovt i hvert fald.

"Gurli Gris' Julekalender med 24 små bøger" er en sød samling af julehistorier, der nok skal skabe lidt vinter og julestemning hjemme i stuerne. For selvom jeg måske synes at bøgerne er lige lovlig små i størrelsen, så hyggede både Njord og jeg os med dem. Og så synes de små jo det er meget sjovt at pille bøgerne ud og sidde med dem selv, og man kan helt selv bestemme, i hvilken rækkefølge bøgerne skal ligge. Så hvis du kender en Gurli Gris fan og har gode øjne, så vil disse bøger sikkert vække glæde.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar