fredag den 14. september 2018

I'm a fangirl #4 (All souls trilogy edition)


*"Livets Bog" er et anmeldereksemplar fra Lindhardt og Ringhof. "Heksenat" og "Nattens Skygge" har jeg selv købt.*

Bloggen står lidt stille for tiden, og det er simpelthen fordi der sker så mange ting i mit liv lige for tiden. Det vildeste er dog at min søn er startet i vuggestue! Så nu er vi ved at finde ud af, hvordan den "rigtige" hverdag skal køre med et vuggestuebarn, og jeg synes det hele er lidt angstprovokerende og underligt. Men jeg er her stadig, og  jeg har flere indlæg planlagt, så håber I, mine kære læsere, vil hænge lidt ved endnu. 

Denne gang handler mit fangirl indslag om en kommende tv-serie, og ikke bare en hvilken som helst tv-serie, men "A Discovery of Witches", som jeg glæder mig rigtig meget til!

Det er vidst ingen hemmelighed at jeg er svært begejstret for Deborah Harkness All souls trilogi. Jeg begyndte derfor næsten at hoppe og danse, da jeg hørte at "A Discovery of Witches", på dansk "Heksenat", ville blive lavet til en tv-serie. For nej hvor den fortjener det, og nej hvor er jeg spændt!

Denne bogserie har det hele, den er fyldt med magi, kærlighed, action, drama og mystik. Jeg er meget spændt på, om en tv-serie kan få alt dette med, for bøgerne indeholder så mange detaljer og baggrundshistorier, som alle er vigtige for historien. Men af samme grund er jeg glad for, at det bliver en tv-serie og ikke en film, da en tv-serie kan få flere detaljer og dele af historien med, end en film normalt kan.  

Vi er blevet teaset med billeder fra tv-serien, og jeg må indrømme, at jeg er lidt skeptisk overfor dem som skal spille Diana og Matthew. Jeg synes ikke rigtig, at de ser ud som jeg forestillede mig. Hun ser lidt for ung ud og der er også et eller andet med ham der bare ikke helt stemmer overens. Men det kan jo være at de overrasker, nu må vi se. Jeg har nemlig set Matthew Goode i en anden film, hvor han var meget charmerende, så måske han dur alligevel. Til gengæld synes jeg ham der spiller Peter Knox passer meget godt, selvom han i mit hoved er lidt mere tyk.

Her den anden dag faldt jeg over traileren til tv-serien, og den vil jeg dele med jer her. Jeg synes den fanger stemningen fra bøgerne rigtig godt, og man fornemmer det lidt dystre og mystiske udtryk, som er omkring den verden der er hemmelig for os mennesker, nemlig en verden som er fyldt med hekse, vampyrer og dæmoner. Traileren har kun gjort mig endnu mere nysgerrig på tv-serien, som ud fra den virker meget lovende. Så selvom jeg lige skal overbevises om skuespillerne, så glæder jeg mig helt vildt!

Skal I se med? Og hvad er jeres tanker omkring skuespillerne?

Tv-serien har premiere d. 15. september, og kan ses på HBO Nordic. 

Trailer fundet på youtube.com, af brugeren Sky One. 


2 kommentarer:

  1. Ser spændende ud, har du set at Ravnenes hvisken også bliver til en tv-serie ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Den ser nemlig virkelig spændende ud :) Og ja det har jeg da, det bliver mega fedt, hvis de kan finde nogle gode skuespillere :P

      Slet