fredag den 6. november 2020

"Fortnite - Den ultimative guidebog" af Kevin Pettman

*Overraskelsespakke/ anmeldereksemplar fra forlaget Alvilda, men alle holdninger er mine egne.*
"Fortnite - Den ultimative guidebog" (org. titel "Fortnite - Battle Royale Ultimate Winners Guide Independent and Unofficial") af Kevin Pettman, af forlaget Alvilda, udgivet i 2018 (org. udgivet i 2018). Læst på dansk (org. sprog engelsk), oversat at Iben Falden og Tine S. Norbøll. 
★★★☆☆

Fra bogens bagside:
Dette er den eneste guide, du behøver for at BYGGE, OVERLEVE og til slut vinde VICTORY ROYALE i Fortnite Battle Royale! Få al den vigtigste info - fra BASALE SPILLETRICKS til EKSPERTTIPS. Derudover er der en Save the World.guide som bonus. Lær de VIGTIGSTE KAMPTRICKS, find ud af, hvad der er de BEDSTE VÅBEN, og byg de FARLIGSTE FÆLDER og de mest ROBUSTE BYGNINGER. Denne ultimative guide er smækfuld af livsvigtig info og alle de tips og tricks, du skal bruge for at blive DEN SIDSTE, DER ER TILBAGE!

Jeg har aldrig spillet Fortnite før, og kendte faktisk ikke rigtig noget til det, før jeg fik denne bog i hænderne. "Fortnite - Den ultimative guidebog" er en god og detaljeret guide ind i spillet og dets univers. 

Bogen forklarer via tekst og billeder fra spillet, hvad Fortnite går ud på, hvad man skal gøre for at overleve, og hvordan man lægger fælder. Derudover forklarer den, hvilke våben der er bedst, og hvordan man laver en sej og kampdygtig karakter, og gerne med et sjovt dance move. Desuden kommer den med en guide til de forskellige ord og udtryk man støder på i spillet, så man kan forstå, hvad der foregår. Der er også nogle sider om internetsikkerhed, da det jo ofte er børn der spiller Fortnite. 

Jeg kunne godt lide, at bogen går så meget i dybden med spillet, og alt hvad der foregår, så man får et godt overblik over spillet. Jeg kunne også godt lide at der er billeder fra selve spillet med, så man også får et visuelt indtryk af spillet og dets univers. Samtidig gør det, det nemmere at sætte sig ind i spillet, når man har et billede af de forskellige ting, og derfor vil kunne genkende dem når man spiller. Jeg har dog på fornemmelsen, at en del ting har ændret sig siden denne bog udkom, for spil ændrer sig konstant. Derfor er denne bog måske heller ikke så aktuel mere, men jeg synes stadig man kan lære en del af den, da det er en meget grundig introduktion til Fortnite.

"Fortnite - Den ultimative guidebog" er interessant læsning, og jeg forstår nu mere om det spil, som mange børn kommer og spiller på biblioteket. Og selvom bogen måske er lidt forældet nu, så er den stadig god, og man kan lære mange ting af den. Jeg vil anbefale den til fans af Fortnite, men især nye spillere af Fortnite. Den kan også anbefales til forældre hvis børn spiller Fortnite. Det er nemlig en god og nem måde, at få mere viden om det spil ens børn måske elsker, og måske lader de endda én spille med. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar