onsdag den 23. maj 2018

Boglige gaver #6 Njords barnedåb


Tilbage i marts blev Njord døbt, og vi havde i den anledning inviteret vores familie og venner til sønderjysk kaffebord hjemme hos os selv, da vi simpelthen bare elsker kage.
Vi endte med at være lige omkring 50 mennesker hjemme i vores treværelsers lejlighed. Der var lidt proppet, men det gik. Vi havde alle sammen en rigtig god dag, og Njord klarede både kirken og alle gæsterne super fint, og jeg var/ er en meget stolt mor.

Vi havde selvfølgelig skrevet nogle enkelte bøger på Njords ønskeliste. Det var dog ikke mange, da vi har rimelig mange børnebøger, så vi manglede ikke sådan rigtig nogle af de bøger, man "normalt" ønsker sig i dåbsgave. Men nogle enkelte bøger blev det dog til alligevel. Bibelen fik han i gave fra kirken, hvor det er en speciel udgave, med nogle udvalgte fortællinger, og nogle fine illustrationer. Derudover fik han en "Troldeliv" bog, "Sigurd fortæller om de nordiske guder", "Richard Scarry's Den store Richard Scarry-bog", "Halfdan Rasmussens Børne rim", "Gyldendals store godnatbog for små" og så to utrolig flotte illustrerede leksikoner, med henholdsvis dinosaurer og dyr. Richard Scarry's verden kan jeg huske fra min egen barndom, hvor jeg elskede at se tegnefilmen om "Den travle by" i tv. Jeg glæder mig derfor til at dele de sjove historier med ham. Sigurd Barret er jeg også vokset op med, med "Sigurds Bjørnetime", og jeg har hørt så meget godt om hans bøger, så den skal nok blive sjov at læse højt for Njord. Men vi er simpelthen så glade for alle de bøger Njord blev forkælet med, og jeg glæder mig til at bladre i dem sammen med ham, og læse dem højt for ham. Vi er allerede så småt begyndt på højtlæsningen, og det er virkelig hyggeligt!

Kan du anbefale nogle andre børnebøger? 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar