onsdag den 28. november 2018

Boglige gaver #7 - Fødselsdags Edition


I midten af oktober havde jeg fødselsdag, og der fik jeg selvfølgelig nogle bøger, som jeg gerne vil vise jer. Jeg ved godt, at jeg er håbløst bagud med de her indlæg, for lige om lidt siger kalenderen december, og julen står for døren. Men hey, bedre sent end aldrig og så længe jeg får vist jer dem inden de bøger jeg måske får i julegave, så er det vel ikke helt skidt? 😅

Nå, men jeg havde altså fødselsdag i oktober, og jeg blev forkælet med mange fine ting, bl.a. en Mumitrolde kande som forestiller deres hus, nogle fine mumi kopper, billetter til balletten "Giselle" og nogle utrolig fine smykker. Desuden fik jeg en bog, og nogle tilskud til bøger, og det er dem jeg gerne vil dele med jer her.

Jeg var så heldig at få 7. og sidste bog i Harry Potter serien, nemlig "Harry Potter og dødsregalierne", så nu er min samling endelig komplet, og jeg er så glad. Jeg elsker Harry Potter, så det er skønt at have dem alle sammen nu, for den har manglet i meget lang tid.

Derudover fik jeg tilskud til bøger, hvor jeg brugte lidt af det hos Tellerup, da de i oktober kørte et rigtig godt tilbud, hvor jeg altså lige måtte slå til. Jeg fik bestilt 4. og sidste bind i Boris Hansens Panteon saga hjem, nemlig "Den tiende trone". Jeg har læst de to første i serien, og jeg er vilde med dem, så jeg glæder mig helt sindssygt til at læse denne bog, og selvfølgelig også bind 3 der står og venter på reolen. Og så er jeg også virkelig begejstret for forsiderne, de er bare så flotte.

Desuden købte jeg "De fejlfødte" af Linette Harpsøe, som er 1. bind i serien Exilium. Jeg kender ikke rigtig noget til serien, men jeg har hørt så meget godt om den, at jeg blev nysgerrig. Derudover er forsiden jo også bare vildt flot, så der var ingen tvivl om, at den skulle jeg have. Nu glæder jeg mig bare til at kaste mig over den.

Jeg fik brugt resten af mit tilskud på Bogforum, men de får altså deres eget indlæg senere, når jeg lige når til de indlæg omhandlende Bogforum.

Har du læst nogle af disse bøger? og hvad synes du om dem?



"Harry Potter og Dødregalierne":
Harry er blevet pålagt en dyster, farlig og tilsyneladende umulig opgave: Han skal finde og ødelægge Voldemorts tilbageværende Horcruxer. Sammen med Ron og Hermione begiver han sig ud på den håbløse jagt. Ingen af de tre har nogen anelse om, hvor de skal lede. Og de har ikke meget tid, for Voldemort leder også - efter Harry.


"Den tiende trone":
Få mig igennem Panteons Prøve i live. Lucas træder ud af den skælvende verden, bundet af et løfte. Sørg for at det bliver mig der ender på den tiende trone. Alt er stille. Men ikke meget længere. For hvert skridt han tager op fra Empyrias undergrund, rykker katastrofen nærmere. En bølge af mørke og sorg der vil oversvømme alt. Hvaddu end er nødt til at gøre. Blodet løber fra Lucas' ansigt. Han er alene. Og det vil ende med død. Igen.


"De fejlfødte":
I halvandet år har 17-årige Fry og hendes familie siddet i tvungen isolation i deres eget hjem. De har mistet kontakten til resten af omverdenen. Sult og elendighed driver familien længere og længere ud mod vanviddets rand. Udenfor bevæger ukendte skabninger sig omkring i mørket, og Fry ved, at det kun er et spørgsmål om tid, før hendes hus bliver det næste, der falder. Familien eneste håb er at blive reddet, men da den dag kommer, bliver intet, som Fry havde forestillet sig det. Sammen med nabodrengen Timo, bliver Fry hvirvlet ind i et kynisk komplot mod menneskehedens overlevelse. Hendes venners liv hænger i en tynd tråd, men kan Fry redde dem, når de har allermest brug for hende, eller vil løgne og halve sandheder blive deres undergang?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar