mandag den 1. november 2021

"Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" illustreret af Lea Letén

*Overraskelsespakke/ anmeldereksemplar fra forlaget Carlsen, men alle holdninger er mine egne.*
"Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" illustreret af Lea Letén, af forlaget Carlsen, udgivet i 2020.
★★★★☆

Fra bagsiden:
Syng med på disse kende og herlige julesange, som er sødt illustreret af Lea Letén. Sangbogen indeholder: Dejlig er den himmel blå, På loftet sidder nissen, Nu' det jul igen, Der bor en lille nissemand, Søren Banjomus, Rudolf med den røde tud, Højt fra træets grønne top, Sankta Lucia, Bjældeklang og Et barn er født i Betlehem. 

I vores familie elsker vi at synge, og særligt vores mange sangbøger er populære og flittigt brugt. "Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" er bestemt ingen undtagelse, vi har allerede sunget sangene flere gange, og drengene nyder at bladre i den. "Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" er en rigtig fin og hyggelig julesangbog, som allerede har bragt masser af julestemning ind i vores hjem.

Bogen indeholder 10 kendte juleklassikere blandt børn og voksne, som helt sikkert vil sprede en masse julehygge. Den indeholder både de klassiske julesalmer som Dejlig er den himmel blå og Et barn er født i Betlehem, men også de lidt mere børnede julesange der er lidt mere gang i som Søren Banjomus, På loftet sidder nissen og Bjældeklang. Jeg er så glad for at Søren Banjomus og Bjældeklang er med, da det er nogle af mine personlige favoritter, og derudover vil På loftet sidder nissen altid have en speciel plads i mit hjerte, da min farfar elskede den, og han sang den gerne hele året rundt. Der er noget til alle, og jeg tror de fleste har hørt alle sange før, og vil kunne synge med på dem. 

"Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" er fint illustreret af Lea Letén, som er rigtig god til at lave hyggelige og stemningsfulde illustrationer. Hendes streg er meget enkel og let, med farver i klarer toner. Hendes illustrationer er søde og viser fint sangene og giver masser af julestemning. 
Bogens sider er lavet i kraftigt pap, sådan at bogen er lidt mere robust, så den kan holde til at små børn kigger i den, tygger lidt i den og kaster lidt med den. Det er fedt når sangbøger har lidt tykkere sider, da de bliver brugt meget og af børn i flere aldre. 

"Nu er det jul igen - og andre julesange for børn" er en god, hyggelig og flot julesangbog, som med garanti vil sprede julestemning og juleglæde ude i stuerne. Vi har i hvert fald hygget os, og jeg glæder mig til at synge en masse julesange med mine børn hele december måned, selvom vi så småt er tyvstartet.

Hvilken julesang bringer gode minder frem hos dig?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar