mandag den 31. december 2018

Bogreception af "Elleskudt" og julemarked i Leestrup


Endnu en gang er jeg mega bagud, og det beklager jeg virkelig. Så her på årets sidste dag, kommer et indlæg om min tur på julemarked i Leestrup, søndag d. 2. december.

Signe Fahl havde været så sød at invitere mig til julemarked og book release af hendes nye bog "Elleskudt". Jeg var så heldig, at jeg både kunne få min vagt byttet og havde fået lov til at låne svigerforældrenes bil. Så d. 2. december drog min mand, søn og jeg afsted mod Leestrup, som er en meget lille landsby nær Tappernøje.

Julemarkedet foregik i et lille forsamlingshus. Da vi trådte ind af døren blev man mødt af duften af gløgg og æbleskiver, og munter snak. Det var tydeligt, at vi var trådt ind i et lille lokalsamfund, hvor alle kendte alle. Vi blev budt velkommen med åbne arme, og man kunne hurtigt mærke den varme folk havde overfor hinanden.

Da vi ankom var Signe ved at snakke med en anden, så vi var lige rundt ved nogle af de andre borde, hvor der blev solgt en masse hjemmelavede ting, lige fra hjemmestrik, malerier og træskulpturer til julesmåkager. Jeg fik en god snak med både ham der havde lavet træskulpturer, da de simpelthen var så flotte, samt hende der havde bagt småkager (jeg kan desværre ikke huske, hvad de hedder, men de var rigtig flinke). Vi endte da også med at købe to juletræer og en snemand i træ, samt nogle julesmåkager. Småkagerne holdt desværre ikke så længe, da de var spist inden aftenen var ovre, for de var virkelig lækre!

Da Signe blev ledig smuttede jeg over og sagde hej, og tillykke. Vi fik snakket lidt om bogens forside, som de heldigvis var godt tilfredse med, da der havde været lidt tvivl omkring farvetonen, og om den blev for mørk til at man kunne se detaljerne i baggrunden. Det er heldigvis ikke tilfældet. Jeg synes den er så flot, og man bliver virkelig draget af den. Derudover fik jeg lige en lille fun fact, og det var, at området omkring Leestrup, er der Karen er fra, og at markerne og skovene har inspireret til naturen i bogen. Og efter køreturen derhen, kom det slet ikke bag på mig, for der var godt nok flot. Jeg fik også set de utrolig flotte papirklip som Casper Ricter har lavet, der forestiller som scener fra bøgerne. De var vildt flotte og meget detaljerede. Signe var så sød at forære mig et eksemplar af "Elleskudt" til anmeldelse, og hun havde skrevet en meget fin signering i den, som jeg er rigtig glad for. Derefter var det blevet tid til at tage nogle billeder sammen med Signe, der kun skulle overtales lidt 😜.

Efter at have snakket lidt mere, og Signe havde fortalt lidt om bogen og om julemarkedet, gik vi over og fik nogle æbleskiver, hvilket jo altid er godt. Jeg endte også med, at få en hyggelig samtale med en ældre mand, som jeg mener er med til at arrangere julemarkedet i Leestrup, og vi fik en invitation til næste års marked, så nu må vi se. Det var i hvert fald super hyggeligt, og folk var simpelthen så søde og åbne, og vi fik snakket med en del, og Njord fik virkelig charmet.

Nu glæder jeg mig bare til, at kaste mig over "Elleskudt", og se hvad der videre kommer til at ske for Karen og Daniel, og høre mere om den lidt uhyggelige mosekone. Endnu en gang tusind tak for invitationen Signe, det var så hyggeligt at se dig igen, og det område der har inspireret dig til Karens historie.

Har du fået fat i dit eksemplar af "Elleskudt"?

Derudover vil jeg bare sige rigtig godt nytår, til alle jer skønne læsere, vi ses i det nye år 😊







Ingen kommentarer:

Send en kommentar